..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اعطای تسهیلات ارزی برای اجرای فناوری های دانش بنیان در بخش تولید

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اعطای تسهیلات ارزی برای اجرای فناوری های دانش بنیان در بخش تولید


با موافقت دولت و در راستای حمایت از تولید و سرمایه و کار ایرانی، معادل سه میلیارد و پانصد میلیون دلار در قالب تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش غیردولتی و شرکتهای دانش‌بنیان اعطاء می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و با هماهنگی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و به استناد تبصره(۲) بند(۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را تصویب کرد.

بر این اساس، واحدهای تولیدی غیر دولتی صنعتی، معدنی، دام و طیور، دامپزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و شرکت های دانش بنیان دارای مجوز رسمی از مراجع ذی ربط و پروانه بهره برداری از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و علوم، تحقیقات و فناوری و یا دارای جواز تاسیس در مرحله تولید آزمایشی می توانند از تسهیلات این آیین نامه استفاده کنند.

همچنین بانک های صنعت، معدن، کشاورزی و توسعه صادرات ایران در صورت توافق واحد تولیدی می توانند ارز تخصیصی به واحد تولیدی را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای وکالت از واحد تولیدی با تایید دستگاه اجرایی از محل تسهیلات این آیین نامه پرداخت کنند.

بر اساس این مصوبه، واحدهای تولیدی که در راستای بازسازی و نوسازی تجهیزات با هدف کاهش مصرف انرژی، تولید کیفی و مبتنی بر فناوری های نوین، توسعه واحدهای تحقیق و توسعه و ایجاد آزمایشگاه ها با هدف ارتقای کیفی فعالیت می کنند، با تاییدیه سازمان ملی استاندارد ایران در اولویت استفاده از تسهیلات این آیین نامه قرار دارند.

همچنین دولت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مجاز کرده است در صورت تامین منابع؛ معادل مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون(۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰/۳) دلار در بانک های صنعت، معدن، کشاورزی و توسعه صادرات ایران سپرده گذاری کند.

بر این اساس، معادل مبلغ یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون (۰۰۰/۰۰۰/۷۵۰/۱) دلار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به شکل ارزی با معرفی وزارت جهاد کشاورزی در اختیار واحدهای تولیدی بخش غیر دولتی قرار می گیرد تا در جهت استمرار و افزایش تولید پروتئین دامی هزینه شود.

همچنین حداکثر تا مبلغ سیصد و پنجاه میلیون(۰۰۰/۰۰۰/۳۵۰)دلار برای سرمایه در گردش شرکتهای دانش بنیان اختصاص و مابقی تا سقف معادل یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون(۰۰۰/۰۰۰/۷۵۰/۱) دلار به منظور تامین مواد اولیه، تجهیزات، قطعات یدکی و مواد مصرفی واحد تولیدی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص می یابد. در اجرای این آیین نامه رعایت سقف مبلغ مقرر در بند(۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور الزامی است.

اعطای تسهیلات با هر نوع ارز قابل پرداخت که توسط بانک مرکزی تعیین می شود، مجاز است.

بر اساس این مصوبه، نرخ سود تسهیلات و وجه التزام آن توسط بانک مرکزی و در زمان سپرده گذاری به بانک های صنعت، معدن، کشاورزی و توسعه صادرات ایران ابلاغ می شود.

همچنین استفاده از تسهیلات این آیین نامه با معرفی دستگاه اجرایی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط خواهد بود و بانک های صنعت، معدن، کشاورزی و توسعه صادرات ایران موظف هستند ماهیانه گزارش عملکرد اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی موضوع این آیین نامه را برای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند.

این مصوبه مورخ ۱۹/۹/۱۳۹۲ از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

بند(۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

۸ ـ در راستای حمایت از تولید و سرمایه و کار ایرانی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود، معادل مبلغ سه‌میلیارد و پانصد میلیون(۳٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) دلار نزد بانکهای کشاورزی، صنعت و معدن و توسعه صادرات ایران، سپرده‌گذاری کند تا مبلغ مذکور با رعایت قوانین و مقررات از سوی بانکهای عامل و با معرفی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری در قالب تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش غیردولتی و شرکتهای دانش‌بنیان اعطاء شود.

تبصره ۲ ـ آیین‌نامه اجرایی این جزء حداکثر ظرف دوماه توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی با هماهنگی و همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استاندارد ایران تهیه، تدوین و پس از تصویب هیئت وزیران ابلاغ می‌شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

براي يك ناحسابرس، در جامعه رو نمي‌‏بندن!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403