..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اندیشه ورزی و ابتکار چطور حاصل می شود؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اندیشه ورزی و ابتکار چطور حاصل می شود؟

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر، مهمترین وجه تمایز انسان باسایر موجودات هستی قدرت تعقل انسان است بطوری که فلاسفه انسان را “حیوان ناطق” می خوانند این در حالی است که یافته های اندیشمندان نشان می دهد شخصی مثل انیشتین که سرآمد اندیشمندان و مبتکران جهان است تنها از 10 درصد ظرفیت مغزش استفاده می کرده به نظر شما هریک از ما چقدر از این ظرفیت بهره می بریم؟

 

اندیشه ورزی و استفاده درست از ظرفیت های ذهنی که خدا به تمام ما داده باعث ابتکار و پیشرفت در زمینه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگ می شود اما برای اندیشه ورزی موانع فراوانی وجود دارد.

 

 1. مشغولیت ذهنی

 

لطفا برای 20 دقیقه به گفتگو های ذهنی تان دقیق شوید . همه ما در طول روز علاوه برا رتباط با جهان پیرامون و سایر انسان ها با خودمان هم در ارتباط هستیم.

 

اگر به گفتگو های روزمره خودتان با خودتان یا همان گفتگو های ذهنی توجه کنید متوجه می شود بخشی به سرزنش خود، بخشی به عصبانیت از دیگران و … بسیاری امور باطل می گذرد تا بحال چقدر از وقتتان را صرف اندیشیدن برای یافتن راه حلی برای اینکه کار و زندگی تان را راحت تر کنید کرده اید.

 

2.فرار از مشکل

 

اغلب اوقات وقتی در کار، زندگی و رابطه به بن بست می خوریم بهترین راهکار را حذف صورت مساله و فرار می یابیم در حالی که انسان های اندیشه ورز سعی می کنند مشکلات را به مثابه یک مساله ریاضی که دارای بی نهایت راه حل است بنگرند و بهترین راهکار را برای حل آن بیابند.

 

3.بی توجهی

 

رنگ لباس همکارتان امروز چه رنگی است؟ نه نگاه نکنید بدون نگاه بگویید. برای بسیاری حتی سخت است رنگ لباس خودشان را بدون نگاه به یاد بیاورند.

 

مسیر محل منزل تا محل کار را در بی توجهی کامل سپری می کنیم. انقدر مشغول تفکرات ذهنی و مشغله های ذهنی خودمان یا یافتن راهکارهایی برای کم کردن روی دشمنان و حتی دوستانمان هستیم که به مسائل عمده و مهم توجه نمی کنیم.

 

4. جرئی نگری

 

یکی از مشکلات اندیشه ورزی توجه به جزئیات بی اهمیت به جای اندیشه به امرور مهم و اساسی است به جای اینکه اصل ماجرا و چرایی رویداد ها را کشف کنیم سرگرم جزئیات می شویم و از ابتکار ، آفرینش و اختراع باز می مانیم.

 

5. دوری از شادی

 

حتما این جمله را به اشکال مختلف از افراد شنیده اید که می گویند: همه به من می گویند شاد باش اگر راست می گویید بهانه ای برای خندیدن به من بدهید!

 

خندیدن و شادی باعث افزایش تمرکز و قدرت تصمیم گیری می شود سبب می شود زوایای جدیدی را در مسائل کشف کنید و قدرت حل مساله تان را افزایش می دهد.

 

این بهترین بهانه برای شادی است پس لطفا شاد باشید و به معضلات فکر نکنید به راه حل آنها بیاندیشید.

 

6. جزم گرایی و یا دگماتیزیم

 

برخی تصور می کنند باور ها، اندیشه ها و عملکردشان بهترین است . برخی با بیان بهانه هایی مثل اینکه  عرف همیشه بر این بوده،مردم اینطوری عمل می کنند، راه حلش همین است. از ابتکار و یافتن راهکارهای تازه محروم می شوند آن هم به مدد جزم اندیشی خودشان!

 

7. تنبلی

 

تعارف که نداریم بسیاری وقت ها اندیشیدن کار سختی است و ما ترجیح می دهیم فکر نکنیم و منتظر باشیم دیگران مسائل را حل کنند.

 

تنبلی مهترین مانع خود ساخته ایست که مانع ابتکار می شود. اگر زمانی بپذیریم که در بسیاری موارد برای اندیشیدن تنبلی می کنیم حتما راه های پیشرفت باز می شود.

 

8. مطالعه نکردن

 

آیا ممکن است بدون اینکه خوراکی به مغزمان بدهیم از آن انتظار معجزه داشته باشیم. اگر دارای بالاترین ضریب هوشی باشید اما از نظرها , عقاید و اندیشه های گذشتگان مطلع نباشید و مطالعه نداشته باشید ابتکار غیرممکن خواهد بود.

 

9. عدم اعتماد به نفس

 

من ، امکان ندارد کار من نیست!  این بی رحمانه ترین جمله ایست که ممکن است خطاب به خودتان بگویید . چنین جملاتی از عدم اعتماد به نفس حاصل می شود و نتیجه اش هم خیلی آشکار است عدم حل معضلات و دوری از ابتکار

 

10. زاویه دید نامناسب

 

اگر از درون یک مشکل به آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که دور و بر شما را دیوارهایی فراگرفته که مانع دیدن درست مسائل می شود اما اگراز خارج و از زاویه دید یک ناظر به مشکلاتتان بنگرید قطعا موفق تر خواهید بود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابرسی مفت نمي‌شه، ممیزم دوست نمي‌شه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403