..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ معافیت درآمد ۱۰ میلیون تومانی به شرط نصب صندوق مکانیزه فروش است

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

معافیت درآمد ۱۰ میلیون تومانی به شرط نصب صندوق مکانیزه فروش است

 

.

علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: تعداد صندوق مکانیزه فروش براساس اطلاعات دو سه ماه قبل وزارت صنعت معدن که حدود ۸۰۰ هزار صندوق در کشور رسیده است.

.

وی افزود: مشمولانی که از ابتدای امسال براساس قانون ملزم به نصب، راه‌اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش شده‌اند، باید آن را نصب کنند و تا پایان خرداد ۹۲ به سازمان امور مالیاتی اعلام نمایند که از تسهیلات قانونی برخوردار شوند.

.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در مورد تسهیلات قانونی نصب و راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش گفت: اولا معافیت پایه مالیاتی سال قبل درآمد تا ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و سقف معافیت مالیاتی ۱۳۹۲درآمد تا ۱۰ میلیون تومان تعریف شده و اگر مودیان حکم ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه در مورد نصب صندوق مکانیزه فروش را مراعات نکنند، از این معافیت قانونی محروم می‌شوند.

.

طاری بخش تاکید کرد: همچنین هزینه نصب و راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به عنوان هزینه قابل قبول درآمد مشمول مالیات قابل کسر خواهد بود.

.

طاری‌بخش در مورد اینکه آیا صندوق فروش همان پایانه فروش(P.O.S)  فروشگاهی است، گفت: صندوق مکانیزه فروش یا همان پی او اس معمولی است. مودیانی که در حال حاضر از رایانه به عنوان صندوق فروش استفاده می‌کنند، در صورتی که نرم افزار مورد استفاده حداقل ویژگیهای اعلام شده (مانند جمع فروش و صدور فاکتور) را داشته باشند، نیازی به خرید یا نصب پوز فروشگاهی جدید ندارند.

.

طاری‌بخش در مورد اینکه آیا نصب صندوق مکانیزه فروش مقدمه‌ای برای اجرای قانون مالیات برارزش افزوده خرده‌فروشان است، گفت: صندوق مکانیزه فروش ربطی به شمول مالیات ندارد و گروه‌هایی که فراخوان شده‌اند و مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، باید مالیات بدهند.

.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود: ۱۰ گروه از فعالان اقتصادی که از سال قبل فراخوان شده‌اند، امسال مشمول نصب صندوق مکانیزه فروش می‌شوند، البته مدیریت نصب این کار با وزارت صنعت، معدن و تجارت است و سازمان مالیاتی طبق قانون با آنها همکاری می‌کند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

کار در سازمان (حسابرسی) و ما گرد جهان می‌‏گردیم!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403