..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ هفت ویژگی مهم برای استخدام کارمندان

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

هفت ویژگی مهم برای استخدام کارمندان

1. هوش و ذکاوت
 اولین موردی که کارفرمایان به دنبالش هستند هوش و ذکاوت است. تقریباً تمام تحقیقات نشان داده‌اند که 76 درصد کارایی و ارزش آفرینی کارمند به هوش و ذکاوت او بستگی دارد. منظور ما از هوش توانایی برنامه‌ریزی، سازماندهی، تعیین اولویت‌ها، حل مشکلات و به پایان رساندن کارها است. هوش به حس تشخیص کار درست و توانایی عملی شما در حل مشکلات روزانه محل کار بستگی دارد. بهترین راه نمایش هوشمندی، پرسیدن سؤالات هوشمندانه است. یکی از نشانه‌های هوشمندی کنجکاوی است. هرچه سؤالات بهتری بپرسید و به پاسخ‌ها گوش دهید، باهوش‌تر به نظر می‌رسید.

2. توانایی رهبری
دومین ویژگی مورد توجه کارفرمایان، توانایی رهبری و هدایت کارها است. منظور ما از رهبری، تمایل به پذیرفتن مسئولیت کارها و نتایج آن است. رهبری شامل قبول مسئولیت، داوطلب شدن در کارها و به نتیجه رساندن کارها است.

نشانه بارز رهبران آن است که عذر و بهانه نمی‌آورند. شما می‌توانید مسئولیت دستیابی به اهداف سازمان را بپذیرید و سپس در جهت رسیدن به نتایج مورد نظر تلاش کنید.

3. درستی و صداقت
درستی و صداقت سومین ویژگی مورد جستجوی کارفرمایان است. درستی مهم‌ترین ویژگی برای دست‌یابی به موفقیت‌های بلندمدت در زندگی و کار است. سرآغاز درستی و صداقت روراست بودن با خودمان است، به این معنی که با خودمان و دیگران کاملاً صادق باشیم و نقاط قوت و ضعف‌هایمان را بپذیریم. به راحتی به اشتباهات قبلی اعتراف کنیم. درستی مخصوصاً شامل وفاداری نیز می‌شود. فرد وفادار هیچ‌گاه درباره کارفرما و همکاران قبلی بدگویی نمی‌کند. او حتی اگر از کار قبلی اخراج شده باشد، هرگز ایراد نمی‌گیرد و انتقاد نمی‌کند.

4. دوست‌داشتنی بودن
 چهارمین ویژگی مورد نظر کارفرمایان، دوست‌داشتنی بودن است. کارفرمایان اشخاصی را دوست دارند که خونگرم، دوستانه و اهل همکاری هستند و زندگی را سخت نمی‌گیرند. کارفرمایان به دنبال کسانی هستند که اهل کار گروهی و ملحق شدن به خانواده کاری هستند.
مردان و زنانی که شخصیت خوبی دارند، همواره در کارشان محبوب‌تر و مؤثرترند. کار تیمی، کلید موفقیت در کسب‌وکار است. تجربه قبلی شما در کار گروهی و تمایل برای گروهی کار کردن در آینده، یکی از جذاب‌ترین خصوصیات شما در تقاضای هر شغلی است.

5. صلاحیت
 صلاحیت پنجمین ویژگی مورد نیاز کارفرمایان است. قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. کفایت و شایستگی برای موفقیت ضروری است و زیربنای همه پیشامدهای کاری شما است.
به بیان ساده، صلاحیت توانایی انجام کار است. صلاحیت شامل توانایی تعیین اولویت‌ها، تشخیص کارهای مرتبط از کارهای نامرتبط و سپس تمرکز کامل روی هدف تا اتمام کار است.

6. شجاعت
ششمین ویژگی است که کارفرمایان به دنبالش هستند شجاعت یا تمایل به قبول ریسک است. شجاعت همچنین به معنی پذیرفتن چالش‌ها و علاقه به انجام کارهای بزرگ و جدید است در شرایطی که هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.

یک جنبه شجاعت، صحبت کردن و بیان افکار و احساسات در موقعیت‌های دشوار است. کارفرمایان، مردان و زنانی را که از بیان دیدگاهشان نمی‌هراسند، تحسین می‌کنند. شما هم می‌توانید در مصاحبه استخدامی، با پرسیدن سؤالات رک و واضح درباره شرکت، موقعیت و آینده احتمالی خودتان در آن‌جا، شجاعت خود را نشان دهید.

7. شخصیت استوار
آخرین ویژگی‌ای که کارفرمایان به دنبال آن هستند، شخصیت محکم و استوار است که به معنی مصمم بودن و استقامت در مواجهه با مصیبت‌ها است. شخص استوار با سخت شدن مسیر حرکت، پایداری نشان می‌دهد. اگر طی مصاحبه آرام، خونسرد و راحت باشید، شخصیت استوار خود را نشان می‌دهید و ثابت می‌کنید در برخورد با مخاطرات اجتناب‌ناپذیر فعالیت‌های روزانه سازمان، آرام و خونسرد خواهید بود.
مهم از همه شخصیت شما، که مجموعه‌ای از تمام ویژگی‌های مثبتتان است، بیشترین تأثیر را در کسب شغل دلخواه دارد. همواره برای بهبود شخصیت خود کار کنید و در هر موقعیتی مانند افراد برجسته رفتار کنید.

منبع: مشاورین بازاریابی مدیر سبز

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابرسی مفت نمي‌شه، ممیزم دوست نمي‌شه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403