..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ چه چیزی باعث می شود کارآفرینان، کسب و کار خود را راه بیاندازند؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

چه چیزی باعث می شود کارآفرینان، کسب و کار خود را راه بیاندازند؟

 

آیا تا به حال پیش آمده که از یک کارآفرین در مورد کسب و کار او بپرسید؟ ممکن است که او در پاسخ به شما زمانی که در مورد چگونگی ایجاد کسب و کارش می پرسید بگوید که این موضوع از ابتدا در DNA من بوده یا اینکه من برای این کار ساخته شده بودم و یا حتی اینکه هیچکس نمی تواند سرپرست من باشد و بخواهد مخارج مرا به عهده بگیرد.

 

اما مطمئناً انگیزه های واقعی کارآفرینان بسیار متفاوت تر از این حرف هاست. از نظر “نوام واسرمن (Noam Wasserman)”، استاد دانشکده ی بازرگانی هاروارد، بنیانگذارانی که می دانند چه چیزی برای آنها اهمیت بیشتری دارد به احتمال بالاتری به گونه ای سرمایه گذاری می کنند که نیازهای روحی آنها را همپای نیازهای مالی شان برآورده سازد. “واسرمن” می گوید، یکی از ویژگی های کلیدی کارآفرینان این است که آن ها پتانسیل به مراتب بیشتری برای این دارند که هنگام تصمیم گیری از قلب و ذهن خود بطور همزمان بهره ببرند. وقتی که شما برای رسیدن به هدف خود تمام عزم خود را به کار میگیرید، باید این سوال را از خود بپرسید که چرا اینکار را انجام می دهید و دلیل اصلی تان چیست؟ اگر که فقط به ذهن خود گوش کنید، ممکن است که از هدف نهایی تان فاصله ی زیادی بگیرید.

 

کتاب “واسرمن” با نام ” معماهای غیرقابل حل یک بنیانگذار: پیش بینی و اجتناب از تله هایی که ممکن است یک استارتاپ را از بین ببرد (Founder’s Dilemmas)”، همین ماه منتشر خواهد شد. این کتاب به کارآفرینان مشتاق کمک می کند تا به واسطه ی تصمیم های بسیار مهم درمورد زمان و نحوه ی راه اندازی کسب و کار خود به خوبی فکر کنند. همچنین افرادی که قبلاً کسب و کار خود را راه انداخته اند را تشویق می کند تا از خود بپرسند که از این تجربه دقیقاً چه چیزی می خواهند.

 

واسرمن و تیموتی باتلر (Timothy Butler)، عضو ارشد و مدیر برنامه های توسعه ی شغلی در دانشکده ی بازرگانی هاروارد، حدود ۲۰۰۰ نفر از بنیانگذاران را در مورد انگیزه های آن ها مورد بررسی قرار دادند. نتایج بدست آمده از مردان و زنانی با سنین ۳۰،۲۰، ۴۰ و بالاتر به دست آمد و با نتایج نظرسنجی هزاران نفر از افراد غیرکارآفرین که همین فرم نظرسنجی را پاسخ داده بودند مقایسه شد.

 

بعد از بررسی یافته ها، نتایج جالبی حاصل شد: انگار کارآفرینان از سیاره مریخ آمده اند و غیرکارآفرینان از سیاره ونوس (منظور، تفاوت بسیار زیاد سطح فکری در میان آن هاست). وقتی از پاسخ دهندگان خواسته شده بود که ۱۳ انگیزه ی خود را اولویت بندی کنند، کارآفرینان اولویت اصلی خود را عواملی همچون استقلال و قدرت تعریف کرده بودند. در مقابل، غیرکارآفرینان، امنیت و محیط کاری صمیمی را انتخاب کرده بودند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که انگیزه ها با عواملی همچون سن تغییر می کند و انگیزه های زنان در مقابل مردان با تغییر بیشتری مواجه می شود.

 

از لحاظ تئوری، کارآفرینانی که تغییرات نیازهای خود را پیش بینی می کنند، می توانند سازمان هایی به وجود بیاورند که همراه با آن ها تغییر کنند. البته، انسان ها با خواسته های متعددی روبرو می شوند و به همین ترتیب بنیانگذاران باید گاهی انگیزه های ناسازگار را در چنین تصمیم گیری های مهمی بسنجند و به دنبال برآورده ساختن خواسته های افراد باشند.

 

این طرح بررسی انگیزه قسمتی از یک ابزار خودارزیابی بزرگتر است که راهنمای اشتغال (Career Leader) نامیده می شود و بعد از توسعه، توسط صدها دانشگاه و دانشکده ی کسب و کار در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

یک مناقصه و چهل حسابرس!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403