..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ چگونه یک مدیر خوب باشیم

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

چگونه یک مدیر خوب باشیم

1-به کارمندانتان انگیزه بدهید. چرا کارمندان تان برای شما کار میکنند؟ چه چیزی باعث میشود یک کارمند جذب سازمانی بشود؟ چه چیز باعث میشود کارمند از یک سازمانی برود؟ چرا بعد از یک روز یا یک هفته بد کاری کارمند نسبت به کارش دچار بی میلی و سستی میشود؟ آیا فکر میکنید دلیلش پول است؟ خیر همیشه دلیلش پول نیست این نکته را فراموش نکنید انسان ها تک بعدی نیستند. ارزش های تان را فراموش نکنید. ارزش های هرکسی برای خودش محترم است اگر با کارمندانتان با احترام برخورد کنید آنها با جان و دل برایتان کار انجام میدهند. دائما از کارمندانتان درمورد رضایت شغلی شان بپرسید و از آنها بخواهید با شما صادق باشند. به آنچه که برای کارمندانتان مهم است توجه کنید. مثلا اگر آنها به سلامت شان توجه میکنند خودتان از آنها بخواهید روزهای تعطیل به باشگاه ورزشی بروند. اگر به خانواده شان اهمیت میدهند پس به آنها اجازه دهید تا صبح و بعد اظهر برای مدت کوتاهی فرزندانشان به مدرسه ببرند و برگردانند.

 

2- باعث خوشحالی کارمندانتان بشوید. یک مدیر موفق باید بتواند در کوتاهترین زمان نقاط قوت و ضعف کارمندانش را کشف کند و آنها را به سوی نقاط قوتشان راهنمایی کند. این به این دلیل است که مدیر خوب میداند که افراد شاد باعث شادی دیگر افراد هم می شوند پس سعی کنید تا نقاط قوت کارمندانتان را پیدا کنید. مثلا یک مدیر میتواند در جلسه ای که با رئیس خود دارد به نقاط قوت کارمندان اشاره کند اگر کارمندتان بفهمد که شما از وی تعریف کردید بسیار خوشحال و خوشنود خواهد شد و احساس میکند که از وی قدردانی شده است. به صورت خصوصی از کارمندان تان تقدیر کنید و کلی گویی نکنید بابت جزئیات کارشان هم تقدیر کنید اینکار باعث میشود روحیه شان بهتر و انگیزه شان بیشتر شود.

 

3-همیشه از کارمنداتان قدردانی کنید.مثلا زمانی که از اتاقتان بیرون میروید از کارمندان تشکر کنید. مثلا از یکی از آنها بخواهید برایتان یک فنجان چای بیاورند و بعد از آنها بابت کارهایشان تشکر کنید به آنها بگویید که بابت سخت کار کردنشان ممنونید این کار باعث انگیزه دادن به آنها می شود باعث میشود در کارهایشان منظبط تر باشند. کارمندی که از آن قدر دانی شده سخت تر از گذشته کار میکند و از کارش بیشتر لذت میبرد و محیط کاری را شادتر میکند.

 

4-آرزوهای بزرگ و دست نیافتنی نداشته باشید. برای زندگی شخصی تان هم این نکته را فراموش نکنید این نشانه ی یک مدیر خوب است. آیا دوست داری با آرزوهایی خیلی بزرگ که دست یافتن به آنها غیرممکن است ذهنتان را مشغول کنید و یا میخواهید برای دست یافتن به اهداف خیلی بزرگتان از فراز و نشیب های زیادی عبور کنید؟ این فقط در حد یک رویا است نه بیشتر. درمورد افرادی که همیشه میخواهند به همه ی اهدافشان برسند دقت کنید. اگر آرزوهای شما سقفی دارد لزوما محافظه کار نیستید هرگز به آرزو های خیلی بزرگ و دست نیافتنی فکر نکنید. یک مدیر خوب هرگز جاه طلب نیست.

 

5-انتظارات کارمندانتان را بدانید. اهدافی که دست یافتنی باشند باعث میشوند کارمندان روی کارشان تمرکز کنند تا به این اهداف دست یابند شما باید به صورت شفاف این انتظارات را بدانید تا در زمان مناسب اتنظارات برآورده شود و تا به نتیجه ی خوبی برسد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

تقلب چشمه‌ی زاینده است و دولت پاینده!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403