..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ آیین‌نامه پرداخت کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد سال ۱۴۰۱

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

آیین‌نامه پرداخت کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد سال ۱۴۰۱

آیین‌نامه پرداخت کمک معیشت ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد سال ۱۴۰۱

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور

بنیاد شهید و امور ایثارگران

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۸/۸ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشـور و بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد بند (هـ) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، آیین نامه اجرایی بند مذکور را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

ماده ۱ در این آیین نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱- کمک معیشـت: مبلغی معادل حـداقل حقوق کارکنان شاغل دولت موضـوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب ۱۳۸۶- که مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشـور و اصلاحات بعدی آن از جمله قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری – مصوب ۱۴۰۱ –

۲- بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران.

۳- متقاضـی: جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسـر فاقد شغل و درآمد که بر اسـاس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمیباشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند و بر اساس این آیین نامه شناسایی می شوند.

۴- وزارت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

۵- سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور.

۶- پایگاه: پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت.

ماده ۲ متقاضی برخورداری از کمک معیشت باید درخواست خود را در سامانه اعلامی از سوی بنیاد ثبت و سپس اقرار نامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن را در سامانه یادشده بارگذاری نماید.

ماده ۳ بنیاد مکلف است ظرف (۱۰) روز کاری پس از ثبت نام متقاضی به منظور احراز میزان درآمد جهت برخورداری از کمک معیشت و عدم اشتغال وی نسبت به استعلام از کلیه صندوقهای بازنشستگی و بیمه های اجتماعی نظیر صندوق‌های بیمه و بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پایگاه، اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف ایران و تعاون ایران و نیز سازمان اداری و استخدامی کشور حسب مورد اقدام کند و دستگاههای یادشده موظفند مراتب اشتغال و میزان درآمد ماهیانه متقاضی را ظرف یک ماه کاری از تاریخ استعلام به بنیاد ارائه نمایند.

تبصره ۱- وزارت مکلف است براساس اطلاعات ثبت شده در پایگاه، جانبازان و آزادگان متقاضی استفاده از کمک معیشت را براساس فهرست اعلامی بنیاد، مورد ارزیابی وسع قرار داده و نتایج ناظر بر تعیین دهک بندی را ظرف یک ماه کاری به بنیاد اعلام نماید.

تبصره ۲- ساز و کارهای لازم برای پاسخگویی و رسیدگی به اعتراضات متقاضیان در خصوص نتایج ارزیابی وسع و دهک های درآمدی مطابق آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی توسط بنیاد میباشد.

ماده ۴ بنیاد موظف است نسبت به برقراری کمک معیشت برای مشمولان این آیین نامه براساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب العلاج و افراد مشمول دارای محدودیت های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی و با اولویت سه دهک اول و در چهارچوب اعتبارات مصـوب مربوط اقدام نماید.

ماده ۵ بنیاد مکلف است از تاریخ برقراری کمک معیشت برای هر متقاضی، حداکثر هر شش ماه یک بار نسبت به استعلام مجدد وضعیت متقاضی از حیث اشتغال و درآمد و تغییرات ایجاد شده در وضعیت آنان از دستگاههای موضوع ماده (۳) این آیین نامه اقدام نماید و دستگاههای مذکور مکلفند در صورت تغییر در شرایط احراز دریافت کمک معیشت، وضعیت را با قید فوریت به بنیاد اعلام نموده تا بنیاد براساس آخرین اطلاعات دریافتی اقدام قانونی به عمل آورد.

ماده ۶ بنیاد مکلف است ظرف یک ماه پس از دریافت پاسخ استعلام از دستگاههای موضـوع ماده (۳) این آیین نامه، براساس اطلاعات دریافتی و احراز شرایط، نسبت به برقراری، قطع یا استمرار (حسب مورد) کمک معیشت در سقف اعتبارات مصوب مربوط اقدام نماید. تبصره – چنانچه مشمولین این ماده در مجموع، دارای درآمدی بوده که از مبلغ کمک معیشت کمتر باشـد، صـرفا مابه التفاوت آن تا سقف مبلغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور توسط بنیاد پرداخت میشود.

ماده ۷ انجام هرگونه تعهـد و پرداخت و نیز ایجاد و تحمیل هرگونه تعهد و بار مالی توسـط بنیاد در اجرای این آیین نامه، مازاد بر اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر اساس بندهای (ت) و (ث) ماده (۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بندهای (هـ) و (ح) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) – مصوب ۱۳۹۳- مشمول مجازات قانونی مربوط خواهد بود.

ماده ۸ نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه بر عهده بنیاد است.

محمد مخبر- معاون اول رییس جمهور

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

بالاتر از علی‌‏ الراس که تشخیص نیس!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403