..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ دربانکداری الکترونیک چند نوع رمز داریم؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

دربانکداری الکترونیک چند نوع رمز داریم؟

 

اما به طور کلی در بانکداری الکترونیک 6 نوع رمز بانکی داریم:

 

1.رمز اول کارت

هنگام تحویل هر کارت به شما یک برگه مهر شده تحویل می شود که رمز کارتتان بر روی آن نوشته شده و از شما می خواهد پس از تحویل کارت رمزتان را تغییر دهید.

رمز اول کارت برای استفاده از دستگاه های خودپرداز، دستگاه های کارت خوان یا(POS)  مورد استفاده قرار می گیرد.

2. رمز دوم کارت یا (رمز خرید اینترنتی)

در صورتی که هنگام افتتاح حساب فرم بانکداری الکترونیک را پر کرده باشید و در خواست داده باشید این رمز به هنگام افتتاح حساب به شما داده می شود که باید به دلخواه تغییرش دهید . در غیر اینصورت می توانید از طریق هریک از خود پرداز های بانکتان یک رمز دوم ثبت کنید.

این رمز برای خرید از طریق فروشگاه های اینترنتی و هر خرید دیگری در محیط وب به کار می آید و خرید را به طرز شگفت انگیزی آسان کرده است.

3. رمز اول اینترنت بانک

این رمز که هنگام افتتاح حساب و در صورت درخواست به شما تحویل داده می شود ابزاری است برای اینکه وارد سیستم اینترنت بانک خودتان شوید.

برخی از بانک ها برای افزایش ضریب اطمینان از دستگاه های توکن استفاده می کنند و هر بار که بخواهید وارد سیستم تلفن بانکتان شوید یک رمز جدید به شما می دهند.

اما در سایر بانک ها شما یک رمز چند رقمی دارید که بهتر است برای پیش گیری از سوء استفاده های احتمالی از طریق کیبورد مجازی سایت وارد شود و مخصوصا اگر در یک مکان عمومی وارد اینترنت بانکتان می شود برای پیشگیری از سرقت اطلاعاتتان از کیبورد دستگاه برای وارد کردن رمز استفاده نکنید.

4. رمز دوم اینترنت بانک

برخی بانک های کشور علاوه بر رمز اول از رمز دوم برای انتقال وجه از طریق سیستم های سراسری ساتنا و پایا استفاده می کنند تا کنترل بیشتری بر عملکرد سیستم داشته باشند.

در حالی که در بسیاری از بانک ها همچین رمزی وجود ندارد و همین که وارد اینترنت بانکتان شدید می توانید از سیستم های انتقال وجه استفاده کنید.

5. رمز تلفن بانک

افرادی که از سیستم تلفن بانک استفاده می کنند برای انجام عملیات بانکی موظف به ورود رمز خود می باشند این رمز را پیشتر باید از طریق شعب بانک دریافت کنید.

6.رمز موبایل بانکینگ

بعد از نصب نرم افزار موبایل بانکینگ ویژه بانک خودتان و در یافت رمز، پیش از استفاده باید رمز تان را وارد کنید. اگر موبایلتان از امنیت کافی برخوردار نیست رمز را درسیستم موبایلتان ذخیره نکنید.

تعدد رمزهایی که برای افزایش امنیت لازم هستند باعث شده که انتخاب و نحوه نگهداری آن ها در بانکداری الکترونیک ارزش بالایی پیدا کند .

کارشناسان همواره توصیه می کنند بهترین مکان برای نگهداری رمزهای عبور شما ذهنتان است و بهتر است برای حفظ اموالتان رمزهایتان را آنجا نگه دارید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابداری، اختياري!!!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403