..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ چالش های موجود برای اشتغال در فضای مجازی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

چالش های موجود برای اشتغال در فضای مجازی

به گزارش بانکی دات آی آر، اینترنت بستر بسیار مناسبی برای اشتغال و کار آفرینی است که سالهاست در بسیاری از کشور ها مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از راه این شبکه جهانی روزگار می گذرانند و هزینه های زندگی شان را تامین می کنند.

در کشور ما هم روز به روز بر تعداد کاربران اینترنتی افزوده می شود اگرچه نحوه استفاده آنها برای خودش جای بحث دارد اما به هرحال خیلی ها در فضای اینترنت زندگی می کنند که شاید بتوان آنها را درمسیر استفاده صحیح و در آمد زایی راهنمایی کرد اما چرا این امر طی سال های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته؟

 

اینترنت و فضای مجازی در کشور ما با مشکلات عدیده ای همراه است. سرعت پایین اینترنت های خانگی راه را بر کار وفعالیت می بندد و بعضا استفاده از اینترنت بانک ها را که جزو الزامات زندگی امروز است بادشواری همراه می کند از این رو استفاده از آن برای اشتغال زایی با سوالات بسیاری روبروست.

علاوه بر خود اینترنت ورود این تکنولوژی هم به کشور مانند موبایل و بسیاری دیگر از تکنولوژی های روز به سرعت انجام گرفته اما در خصوص فرهنگ سازی و روش های استفاده و کارکرد های آن کم کاری کرده ایم.

از این رو خیلی ها تصور می کنند اینترنت جز چت، استفاده از صفحات شبکه های اجتماعی و دانلود فیلم و سریال نیست! که جای تاسف دارد.

از سوی دیگر یک سری تعاریف کلیشه ای از کار  و شغل را کار مناسب را تنها کاری می داند که خارج از منزل و با عرق جبین حاصل می شود باعث شده بسیاری از افراد هوشمند که در همین شرایط حال حاضر هم درآمد زایی خوبی از اینترنت دارند و البته در خانه مشغول کارند با بی مهری هایی مواجه شوند و کسی کارشان را جدی نمی گیرید. از این رو ترجیح می دهند از این فضا فاصله بگیرند و در فضای مجازی روزگار بگذرانند.

این تفکر سنتی حتی در فضای تصمیم گیران کلان اقتصادی و برنامه سازان وجود دارد. این امر سبب شکل گیری خلا های قانونی برای فعالیت این عده شده و دشواری های کار آنها را چند برابر نموده است.

از این روی نامهربانی ها سبب شده که فعالیت در این عرصه از سرعت لازم برخوردار نباشد و علارغم همه تلاش های صورت گرفته کمتر به نتیجه مطلوب دست یابد.

با این وجود هنوز هم هستند کسانی که در این عرصه خوش درخشیده اند و خود را به اثبات رسانده اند. به نظر می رسد در حال حاضر این عرصه که به عقیده کارشناسان طی  سال های آتی می تواند به یکی از مهمترین عرصه های اشتغال آفرینی کشور با چالش های عدیده ای روبروست.

مهمترین دشواری های این عرصه را می توان کمبود نیروی انسانی متخصص و تفکر مدیریتی صحیح دانست که اگر برای آن برنامه ریزی کنیم. در اندک زمانی با بستر سازی لازم می توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

بالاتر از علی‌‏ الراس که تشخیص نیس!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 8 اردیبهشت 1403