..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ تقسیط حق بیمه ساختمانی/ جزئیات افزایش حقوق مستمری بگیران

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

تقسیط حق بیمه ساختمانی/ جزئیات افزایش حقوق مستمری بگیران

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر  سید تقی نوربخش ضمن بیان این خبر افزود: متقاضیان پروانه ساختمانی می توانند با پیش پرداخت یک سوم حق بیمه ساختمانی، مانده حق بیمه را در ۶ قسط پرداخت نمایند.
وی اظهارداشت: طبق ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی  ساختمانی در مواردی که انجام امور ساختمانی مستلزم اخذ پروانه باشد، مراجع مربوطه مکلفند صدور پروانه را منوط به ارائه رسید پرداخت حق بیمه برای هر متر مربع لحاظ نمایند.
وی گفت: همچنین بر اساس ماده ۵ آیین نامه اجرایی مواد ۳ و ۵ قانون بیمه های اجتماعی ساختمانی ، مراجع صادر کننده پروانه ساختمانی مکلفند به منظور تامین سهم کارفرمایی حق بیمه کارگران ساختمانی پس از دریافت رسید پرداخت حق بیمه نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام نمایند.
دکتر نوربخش خاطرنشان کرد: حق بیمه قابل پرداخت برای هر واحد ساختمانی به ازای هر پروانه ساختمانی بر اساس حاصل ضرب نرخ حق بیمه در متراژ زیربنای مندرج در استعلام، محاسبه و در صورت عدم توانایی متقاضی در پرداخت یکجای حق بیمه ساختمانی با اخذ بخشی از حق بیمه و تقسیط مانده آن، گواهی مربوطه بابت صدور پروانه ساختمانی به شهرداری مربوطه صادر می شود.

 

وی گفت: بند ۸۹ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور در ارتباط با توقف پرداخت حق بیمه ساختمانی در زمان صدور پروانه ساختمانی،  صرفا تا ۹ ماهه سال ۹۲ قابلیت اجرایی داشته و در سال جاری تنفیذ نشده است.
وی تصریح کرد: نحوه محاسبه و وصول حق بیمه ساختمانی متقاضیان پروانه ساختمانی از سال ۹۳ با توجه به قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۸/۹/۸۶ و اصلاحات بعدی آن انجام و مراتب برای اجرای دقیق قانون به واحدهای اجرایی ابلاغ شده است.

 

 

 

تشریح جزئیات افزایش حقوق مستمری بگیران توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از تصویب پیشنهاد این سازمان برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران از ابتدای سال جاری، در جلسه روز یکشنبه هیات دولت خبر داد.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش، اظهار داشت: براساس این تصمیم، از تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۳ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۳۹۲ برقرار شده‌اند، به میزان ۲۵ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۲ افزایش یافت.
وی با اشاره به اعمال افزایش ۲۵ درصدی حداقل حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از فروردین سال جاری اظهار داشت: در مورد سایر سطوح مستمری‌بگیران نیز افزایش ۲۰ درصدی حقوق به صورت علی‌الحساب اعمال شده بود که با این مصوبه از فروردین‌ماه سال جاری افزایش ۲۵ درصدی برای این گروه از مستمری‌بگیران اعمال می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: مابه‌التفاوت ۵ درصدی افزایش مستمری‌های مشمولین این مصوبه از خرداد ماه به مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.
دکترنوربخش تاکید کرد: این افزایش در رابطه با مستمری‌های فروردین و اردیبهشت نیز اعمال می‌شود.

 

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

اون قدر ممیز دیده که حسابدار شده

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403